Hoşgeldin Misafir
Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız.

Kullanıcı Adı
  

Şifre
  





Forumlarda Ara

(Gelişmiş Arama)

Forum İstatistikleri
» Üye Sayısı: 236
» En Son Üyemiz: RobertNeoft
» Konu Sayısı: 177
» Mesaj Sayısı: 177

Tam İstatistik

Çevrimiçi Kullanıcılar
Şu anda 14 çevrimiçi kullanıcı var.
» 0 üye | 14 Misafir

En Son Konular
Fuat Oktay kimdir?
Forum: Kimdir?
Son Mesaj: yonetici
07-09-2018, 07:24 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 258
Gelecekte popüler olacak ...
Forum: Meslekler
Son Mesaj: yonetici
06-28-2018, 10:28 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 175
Sony Mobile Türkiye kapan...
Forum: Teknoloji
Son Mesaj: yonetici
06-28-2018, 10:15 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 289
Yerli otomobil 5 farklı m...
Forum: Gündem
Son Mesaj: yonetici
04-09-2018, 04:51 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 399
Acura Otomobillerinde Olu...
Forum: Otomobil Sorunlar
Son Mesaj: yonetici
04-01-2018, 08:02 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 414
Acil Durum Asistanı Nedir...
Forum: Araba Terimleri
Son Mesaj: yonetici
03-21-2018, 06:42 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 398
Adaptif Cruise Control (A...
Forum: Araba Terimleri
Son Mesaj: yonetici
03-21-2018, 06:41 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 467
ABS Fren Sistemi Nedir?
Forum: Araba Terimleri
Son Mesaj: yonetici
03-21-2018, 06:40 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 431
Arabalarda 4MATIC Nedir?
Forum: Araba Terimleri
Son Mesaj: yonetici
03-21-2018, 06:37 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 448
Çiftlik Bank Son Durum
Forum: Gündem
Son Mesaj: yonetici
03-15-2018, 12:45 AM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 480

 
  Fuat Oktay kimdir?
Gönderen: yonetici - 07-09-2018, 07:24 PM - Forum: Kimdir? - Cevap Yok

Fuat Oktay, Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. yönetim kurulu üyeliği ve Türk Telekom A.Ş. yönetim kurulu başkan yardımcılığı görevlerini sürdürmektedir. 1964 yılında Yozgat'ta doğmuştur. Evli ve 3 çocuk babasıdır. İşte Fuat Oktay hakkında merak edilen bütün ayrıntılar...

Fuat Oktay kimdir? 1964 yılında Yozgat Çekerek'te doğdu. 1985 yılında, Çukurova Üniversitesi, İşletme Bölümü’nden mezun olduktan sonra üniversitede araştırma görevlisi olarak çalıştı. 1990 yılında, ABD’de otomotiv sektörünün merkezi olan Detroit’teki Wayne State Üniversitesi’nden işletme ve imalat mühendisliği alanlarında yüksek lisans, endüstri mühendisliği alanında ise doktora derecelerini aldı. ABD'de bulunduğu süre içerisinde otomotiv ve bilişim alanlarında uzmanlaştı.
2000’li yılların başında Türkiye’de yaşanan ekonomik krizde işletmeler bazında kriz yönetimi alanında uzmanlaşmasının yanı sıra Beykent Üniversitesi’nde İşletme Bölüm Başkanlığı ve Dekan Yardımcılığı yaptı. Hem kamu hem de özel olmak üzere, birçok şirkete danışmanlık hizmetlerinde bulunan Sayın Oktay, bu şirketlerin bazılarında Genel Müdür, Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerini üstlendi.
2008-2012 yılları arasında havacılık sektöründe yoğunlaştı. Türk Hava Yolları (THY) Teknik A.Ş. Stratejik Planlama ve İş Geliştirme, Üretim Planlaması ve Bilgi Teknolojileri, Satış ve Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevlerini yürüten Sayın Oktay bu dönemde THY bünyesinde çeşitli ortak girişim projelerini hayata geçirdi ve DEİK, Türk-İngiliz, Türk-Alman ve Türk- İspanyol İş Konseyleri Yürütme Kurulu üyeliklerinde bulundu.
Fuat Oktay, 2012 – 2016 tarihi arasında Başbakanlık AFAD Başkanlığı görevini yürüttü. Çeşitli sektörlerde uzmanlaştığı risk ve kriz yönetimi alanlarını, afet ve acil durum yönetimi konularında etkin bir şekilde uygulayarak birçok uluslararası kuruluş ile iş birliği içerisinde çalışmalarını Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti adına koordine etti.
19 Haziran 2016 tarihinden itibaren Başbakanlık Müsteşarlığı görevini yürüten Oktay, 15 Temmuz hain darbe girişimine karşı yürütülen sürece müdahil olmuştur. Müteakip dönemde, Suriye sınırındaki terör tehditlerine karşı yürütülen Fırat Kalkanı ve Zeytin Dalı Harekatları kapsamında kurumları arası koordinasyon görevini üstlenmiştir. Yine aynı dönemde, kamu hizmetlerinde dijital dönüşüm hamleleri gibi pek çok çalışmada yer almıştır.
Oktay, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.(TAI) yönetim kurulu üyeliği görevinde bulunmuştur. Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. yönetim kurulu üyeliği ve Türk Telekom A.Ş. yönetim kurulu başkan yardımcılığı görevlerini sürdürmektedir. Çok iyi derecede İngilizce bilmekte olup 3 çocuk babasıdır.

Bu öğeyi yazdır

  Gelecekte popüler olacak meslekler! Bu meslekler paraya para demeyecek
Gönderen: yonetici - 06-28-2018, 10:28 PM - Forum: Meslekler - Cevap Yok

Gelecekte popüler olacak meslekler! Bu meslekler paraya para demeyecek

İlköğretim hayatımızdan itibaren iyi bir üniversiteye girebilmek dolayısıyla da iyi bir meslek edinebilmek için çalışıyoruz. Meslek seçimimiz hayatımızın en önemli kararını oluşturuyor. Çoğu insan bu önemin farkına varmadan tercih ettiği meslek dallarında daha sonra mutsuz olabiliyor. Meslek seçimlerimizde bir diğer önemli nokta da söz konusu mesleğin günümüzde ve gelecekte iyi bir getirisi olup olmayacağı.

[align=left]Kimi meslekler her daim kendini geliştiren teknoloji nedeniyle eriyip giderken kimi meslekler de bu rüzgâra kendilerini adapte edebiliyor. 

İşte gelecekte adını daha sık duyacağımız meslekler...

Aktüerya Uzmanlığı

Yapay Zeka Uzmanları

Robot Mühendisliğ

3D Yazıcı Mühendisliği

Bulut Hesaplama Uzmanlığı

Giyilebilir Teknoloji Tasarımcılığı

Geriatri ve Gerontoloji Uzmanlığı

Veri Analiz Uzmanı

Web Tasarımcılığı

Veri Güvenliği Uzmanlığı

Robot Koordinatörlüğü

Endüstriyel Veri Bilimciliği

Finans Yöneticisi

Mobil Uygulama Geliştiricisi

Epidemiyolog[/url]








Bu öğeyi yazdır

  Sony Mobile Türkiye kapanıyor mu?
Gönderen: yonetici - 06-28-2018, 10:15 PM - Forum: Teknoloji - Cevap Yok

[/url]
[url=otomobil.vip]

Ülkemizde akıllı telefon pazarında zor dönemler geçiren Sony Mobile Türkiyehakkında bomba gibi biri iddia ortaya atıldı! Eğer iddia gerçek ise Sony Mobile Türkiye için yolun sonu görünecek. Peki, Sony Mobile Türkiye kapanıyor mu?
[/url]
[url=otomobil.vip]Sony Mobile Türkiye kapanıyor mu?

Sony’nin Xperia serisi, hem tasarım hem de fiyat noktasında, rakipleri ile mücadele etmekten uzak bir durumdaydı. Bu durum, ülkemizdeki akıllı telefon satışlarından ve yeni modellerin bazılarının ülkemizde gelmeyişinden bile anlaşılır bir halde. Ortaya çıkan büyük bir iddia ise, Sony Mobile’ın Türkiye operasyonu için devrin kapanacağını işaret ediyor.

İnternet ortamında ve özellikle de Twitter üzerinden yaptığı, yüksek isabet oranlı sızıntı bilgileriyle tanıdığımız Evan Blass, diğer adıyla evleaks, büyük ses getirecek bir paylaşımda bulundu. Evan Blass, aralarında Türkiye’nin de olduğu büyük bir operasyon ağının sonlanacağını paylaştı. Orta Doğu, Afrika ve Türkiye pazarlarında devam eden Sony Mobile operasyonunun, Ekim ayında sonlanacağı ve ofislerinin kapatılacağı bilgisini paylaşan evleaks, Sony Mobile adına geçen bu zor sürecin sonunu yansıtır nitelikte.
[/url]
[url=otomobil.vip]Son yıllarda, tasarım ve inovasyon noktasında, pazardaki rakiplerine ciddi oranda pay kaptıran Sony Mobile cephesinden nasıl bir açıklama geleceğini merakla bekliyoruz. Bu önemli gelişmenin detaylarını ve yeni gelişmelerini yakından takip edeceğiz. Sony’nin bilgisayar dünyasında yaptığı geri hamleden sonra, akıllı telefon pazarından da tamamen çekilip çekilmeyeceği büyük merak konusu. Orta Doğu, Afrika ve Türkiye’de başlayan bu operasyonun devamı gelecek mi? Merakla bekliyoruz!

Bu öğeyi yazdır

  Yerli otomobil 5 farklı modelle geliyor
Gönderen: yonetici - 04-09-2018, 04:51 PM - Forum: Gündem - Cevap Yok

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, 'Türkiye'nin Otomobili'nin, 5 modelle piyasaya girmesi ve üretim maliyetlerini düşürmek açısından 3 modelin aynı şasi üzerinde olması planlanıyor" dedi.
Bakan Faruk Özlü "Mesela bir sedan olacak, bir spor kullanım modeli SUV cinsi olacak, bir genel maksat aracı olacak. Araçlar, B ve C segmentinde üretilecek" ifadeleri kullandı.

Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla "Türkiye'nin Otomobili Projesi Ortak Girişim Grubu (OGG) İşbirliği Protokolü"nün imzalandığını hatırlatan Özlü, imza töreninin ardından, OGG üyesi 5 şirketin çalışmalara hız verdiğini söyledi.

3 İSİM DÜŞÜNÜLÜYOR

Özlü, projede teknik ve mali analizin, fizibilitenin son aşamasına geçildiğine işaret ederek, "Geldiğimiz noktada, devlet desteklerinin tasarımı üzerinde çalışılıyor. Ayrıca bir üst yönetici (CEO) ataması olacak, buna Türkiye'nin Otomobili Projesi Ortak Girişim Grubu karar verecek. CEO olarak çok sayıda ismin adı geçti ancak şu anda 3 isim üzerinde düşünülüyor. Türkiye'nin Otomobili Projesi Ortak Girişim Grubu, CEO'sunu kendi içinde değerlendirip çalışma arkadaşlarını kendileri açıklayacaklar."diye konuştu.

YERLİ OTONUN İSMİ NE OLACAK?

Bakan Özlü, seçilecek kişinin, otomotiv sektöründe, küresel başarı elde etmiş bir Türk olacağını vurguladı. Özlü, üst yöneticinin belirlenmesinin ardından, şirketleşme sürecinin tamamlanacağını anlattı. Kurulacak şirketin adının henüz belli olmadığını, iletişim firmalarıyla yapılacak görüşmeler sonrasında tespit edileceğini dile getiren Özlü, "Türkiye'nin Otomobili Projesi'nde, ülke olarak küresel bir başarı hedefliyoruz. Dolayısıyla küresel ölçekte kabul edilebilir, güzel bir isim olacak. Şirketin adı, Türkiye'nin Otomobili Projesi Ortak Girişim Grubu'nun iletişim firmalarıyla yapacağı çalışmalarla ortaya çıkacak." ifadesini kullandı.

22 İLDEN TALEP VAR

Türkiye'nin Otomobili Projesi Ortak Girişim Grubu'nda bulunan 5 şirketin hisse oranlarının belirlenmesiyle ilgili çalışmaların sürdüğüne değinen Özlü, bu noktada devletin katılımı ya da katılmaması gibi natiflerin de görüşüldüğünü belirtti.

İlk etapta OGG'de yer alan 5 şirketin, eşit ortaklık olmasını tercih ettiklerinin altını çizen Özlü, şu an çalışmaların 5 şirketin eşit ortaklığı şeklinde devam ettiğini kaydetti. "Üretim için 22 ilden talep var" Özlü, Türkiye'nin Otomobili'nin üretim yeri konusunda 22 ilden talep geldiğine dikkati çekerek, taleplerin değerlendirilerek en uygun il ve bölgenin seçileceğini bildirdi. Şu aşamada hangi segmentte ve kaç modelle piyasa girileceğinin ele alındığına işaret eden Özlü, "Türkiye'nin Otomobili'nin, 5 modelle piyasaya girmesi ve üretim maliyetlerini düşürmek açısından 3 modelin aynı şasi üzerinde olması planlanıyor. Mesela bir sedan olacak, bir spor kullanım modeli SUV cinsi olacak, bir genel maksat aracı olacak. Araçlar, B ve C segmentinde üretilecek. Türkiye'nin Otomobili, elektrikli olacak." şeklinde konuştu.

"YERLİ OTOMOBİLDE AMAÇ MİLLİ MARKA OLUŞTURMAK"

Projenin, milli bir marka oluşturma hedefiyle geliştirildiğini vurgulayan Özlü, bu sebeple aracın markasının, teknik hususlar kadar önemli olduğunu söyledi. Özlü, "Türkiye'nin Otomobili Projesi'nde, teknik-mali analiz, şirketleşme ve CEO atanması konusuna yoğunlaştık, bu konudaki çalışmalarımız devam ediyor. Bu aşamaların ardından tasarım, üretim, logo ve marka belirlenmesi çalışmalarına yoğunlaşacağız." değerlendirmesinde bulundu. Projenin, hem ülkedeki teknolojinin dönüşümüne katkı sağlayacağını hem de ülkeye uluslararası piyasalarda ürünlerini kendi markasıyla pazarlama fırsatı sunacağına dikkati çeken Özlü, bu sebeple son derece önemli ve stratejik olduğunu kaydetti.

Projenin halk tarafından da sahiplenildiğine değinen Özlü, aracı ilk alanlardan olmak için sıraya girmek isteyen çok sayıda vatandaş olduğunu aktardı.
Türkiye'nin Otomobili Projesi'nde, 2019 yılında prototipinin geliştirilmesi, 2021 sonunda ise seri üretime geçilmesi planlanıyor.

Bu öğeyi yazdır

  Acura Otomobillerinde Oluşan Sorunlar
Gönderen: yonetici - 04-01-2018, 08:02 PM - Forum: Otomobil Sorunlar - Cevap Yok

Acura Otomobillerinde Oluşan Sorunlar Nelerdir?

Bu öğeyi yazdır

  Acil Durum Asistanı Nedir?
Gönderen: yonetici - 03-21-2018, 06:42 PM - Forum: Araba Terimleri - Cevap Yok

Basitçe Şerit Takip Asistanının “Lane Assist” gelişmiş bir ek fonksiyonu olan sistemde, sürücünün bilincini yitirdiği ya da ciddi bir rahatsızlık geçirdiği durumlarda direksiyona müdahale edememe olasılığı da düşünülmüştür. Normalde Şerit Takip Asistanı “Lane Assist”, sürücü direksiyondan ellerini kaldırdığında, kısa bir süre sonra çalışmamakta ve aracın şerit dışına çıkmasına izin vermektedir.

Acil Durum Asistanı “Emergency Assist”, Lane Assist’in “sürücü müdahalesi beklentisi” zaman aşımına uğrayıp devreden çıkmasıyla birlikte devreye girer. Böyle bir durumda, önce sürücüyü hem sesli hem de görsel bir uyarıyla uyarır. Eğer tepki alamazsa bir fren atımı “pulse breaking” ile son bir kez daha sürücüyü uyandırmaya/dikkatini çekmeye çalışır. Hala tepki alamadıysa ve eğer şerit çizgileri okunabilir durumdaysa aracı otonom sürüşle şeridinde tutar ve bir yandan da hızı çok yavaş bir şekilde düşürmeye başlar. Bu esnada 4’lü ikazları da yakarak çevrede seyreden araçları uyaran sistem sonunda aracı mevcut şeridinde tamamen durdurarak olası bir kazayı önlemede yardımcı olur.

Bu öğeyi yazdır

  Adaptif Cruise Control (ACC) Nedir?
Gönderen: yonetici - 03-21-2018, 06:41 PM - Forum: Araba Terimleri - Cevap Yok

ACC sistemi aynı Cruise Control çalışma mantığında olduğu gibi çalışmaktadır. Cruise control sisteminden farkı ise ACC devredeyken öndeki  araçla aradaki mesafeyi sensörler yardımıyla algılaması ve gerektiğinde hızı ve mesafeyi kendisi ayarlayabilmesidir. Bu sayede sabit bir hızda giderken sürücünün önüne aniden bir araç çıktığında sürücünün frene basıp hız sabitlemeyi kapatmasına gerek olmadan ACC sistemi aracı yavaşlatmakta ve aradaki mesafeyi ayarlamaktadır. Öndeki ki araç şerit değiştirdiğinde ya da hızlandığında ise sistem kendiliğinden daha önce ayarlanmış olan hıza geri dönmeye yönelik bir sistemdir.

Ayrıca, çift kavramalı şanzıman ile kombine edildiğinde Golf modeli, Touareg modelinde olduğu gibi sıkışık trafikte otomatik dur-kalk desteği veren özelliğini de kullanıma sunmaktadır. Bir başka deyişle çift kavramalı şanzıman’a sahip bir Golf, manuel şanzımana sahip bir Golf’ten farklı olarak 0 ile 160 km/s arasında adaptif hız sabitleyiciyi kullanabilmektedir.

Bu öğeyi yazdır

  ABS Fren Sistemi Nedir?
Gönderen: yonetici - 03-21-2018, 06:40 PM - Forum: Araba Terimleri - Cevap Yok

ABS Nedir?

ABS (Anti Blok sistem)’ nin sayesinde, aracın bloke olması ve fren esnasında sarsılması engellenir.
ABS bulunmayan eski araçlarda, ıslak ve kaygan zeminde fren yapıldığında, tekerlekler bloke olurdu. Bu gibi durumlarda, fren ve direksiyon hakimiyeti mümkün olmuyordu. Bunun neticesinde ağır kazalar ve üzücü sonuçlarla karşı karşıya kalınırdı. Deneyimli bir sürücü, bu durumun karşısında aralıklı frenlerle karşı koyabiliyordu.
[img=400x0]https://res.cloudinary.com/tasit-com/image/upload/v1435846649/abs_nedir_sc1grv.gif[/img]
ABS Fren


ABS fren, her bir lastiğin dönme performansını mütemadiyen ölçer ve elde ettiği neticeyi, bir hesaplama birimine iletir. Söz konusu birim ise, tekerleklerin dönüş performansını tek tek karşılaştırır. Şayet tekerleklerden birinin performansı diğerlerine nazaran düşükse, bu teker bloke etme konusunda tehdit ediyor, anlamını taşır. Bir tekere daha az hidrolikle, fren baskısını destekleyen bir beyin sistemi (ABS POMPASI) ilave ediliyor. Bu baskı tüm tekerler arasındaki dönüş performansı, uyum gösterene kadar, sağlanacaktır. Söz konusu ABS’ nin işleyişini, sürücü fren pedalından ve klasik ABS firen sesinden anlar.
ABS fren bulunan araçlarda, ABS sistemi bulunmayan araçlara karşılık, daha kısa bir fren mesafesi bulunmaktadır. Tekerlek, tam gerekli olduğu noktada bloke tehlikesini ortadan kaldırır. ABS sistemi olan araçlar her zaman direksiyona tepki verirler. Sürücü, her zaman, son anda çıkabilecek engellerin yanından, geçebilme imkanına sahiptir.
ABS araçlarda bulunan aktif güvenlik sistemini temsil eder ve varlığı ile kazalara mahal vermemeli. STVZO dediğimiz trafik kuralları merkezi, bu sistemi, otomatik – bloke-önleyici tanımını vermiş bulunmakta.

Bu öğeyi yazdır

  Arabalarda 4MATIC Nedir?
Gönderen: yonetici - 03-21-2018, 06:37 PM - Forum: Araba Terimleri - Cevap Yok

4MATIC sistemi tüm tekerleklerden sürekli çekiş sağlaması sayesinde otomobilin, her durumda en iyi yol tutuşunu sağlar. Yağmur, buz veya kar gibi olumsuz hava koşullarında bile yola güvenle devam etmeyi sağlar.

4MATIC, ESP elektronik stabilite programı ve 4ETS elektronik çekiş sistemi ile desteklenir. 4ETS çekiş gücünü dört tekerlek arasında dağıtarak özellikle değişken yüzey şartları ile karşılaşıldığında çekişi artırmaktadır. Patinaj yapan tekerlekleri istemli bir şekilde frenler ve tahrik torkunu çekişi iyi ve yere sağlam basan tekerleklere yönlendirir. Böylece en kaygan zeminlerde bile hareket etmenizi sağlar.
4MATIC kritik sürüş manevraları sırasında yol tutuşunu arttırır ve size en üst seviyede sürüş konforu ve güvenlik sağlar.

Bu öğeyi yazdır

  Çiftlik Bank Son Durum
Gönderen: yonetici - 03-15-2018, 12:45 AM - Forum: Gündem - Cevap Yok

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın 'nitelikli dolandırıcılık' kabul ederek suç duyurusunda bulunduğu Çiftlikbank'ın kurucusu Mehmet Aydın'ın firar ettiği öğrenildi. İddialara göre, Dubai'ye oradan da Uruguay'a kaçan Aydın'ın milyonlarca doları beraberinde götürdüğü iddia edildi. Ümraniye'deki genel merkez de birkaç gün önce sessiz sedasız boşaltıldı. Bazı Çiftlikbank şarküterileri ise hedef olmamak için kepenk kapattı.
Aydın'ın ülkeden kaçtığını sistemin omurgasını oluşturan bölge bayileri de doğruladı. Son ana kadar Çiftlikbank'a güvenen bayiler, Aydın'ın kaçtığının anlaşılması üzerine soluğu şirketin Ümraniye'deki genel merkezinde aldı. Ancak bayiler genel merkezde hiçbir yetkiliye ulaşamadı. Sözleşmelerin iptali ve alacaklarının temini için arayışa giren üyeler avukatların ve noterlerin kapısına koştu.
Genel merkeze, bir haftadır çalışanların dahi gitmediğini öğrenen bayilere asıl şok ise şirketin üst düzey yöneticilerinden geldi. Çiftlikbank Genel Müdürü Niyazi Karakoç'un bayilerle bir toplantı yaparak "Ben de kandırıldım. Başınızın çaresine bakın" dediği öğrenildi. Yaklaşık 200 Çiftlik Bank mağduru ise dün akşam kamyonlarla Bursa'nın İnegöl ilçesindeki tesislere giderek, zararlarına karşılık tesisdeki hayvanları almak istedi. Çevrede güvenlik önlemi alan jandarma, grubu ikna ederek dağıttı.

Bu öğeyi yazdır